Mijn jaar in Amerika.

Wait what... It is April already?

English translation is below the Dutch version!

Hallo allemaal,

Jajaa, ik weet het. Ik heb veel te lang geen blog geschreven. Een blog bijhouden is een stuk moeilijker dan ik had gedacht :) In de 4 maanden dat ik geen blog heb geschreven is er veel gebeurt.

In Januari ben ik op cruise geweest naar Florida and the Bahamas. Ondanks dat het nog wel een koud was, was dit echt fantastisch. Het is zoveel leuker dan ik had gedacht. Aan boord zijn zoveel dingen te doen, van spelletjes tot voetbaltoernooien met windkracht 1000 op het deck en van shows tot onbeperkt eten. Ik heb me super vermaakt en veel vrienden gemaakt. In Flodrida zijn we naar Cocoa Beach geweest waar een vriendin van Susan woont. Daar hebben we over het strand en de boardwalk gelopen.In Nassau, the Bahamas zouden we gaan parasailen maar helaas was het weer te slecht, veel wind en een beetje regen, hier baalden we heelerg van. Dus toen zijn we door Nassau gelopen waar ik wat souveniertjes heb gekocht en zijn we naar Senior Frogs geweest. De volgende dag zouden we in Freeport stoppen, wat helaas ook niet door ging omdat we in het midden van een storm zaten, dus hadden we een extra day at sea.

Inmiddels is het indoor track & field seizoen afgelopen. Dit heb ik echt super afgesloten door de Maryland State Championships te halen met de 4x200m estafette. Hier werden we helaas een-na-laatste, maar het was een erg leuke en gezellige dag. Aan het einde van het seizoen kreeg ik tot mijn verassing de award voor Unsung Hero. Nu ben ik begonnen met outdoor track & field begonnen. Op dit moment doe ik de evenementen hoogspringen en 4x100m, 4x200m, en 4x800m estafette. Het seizoen is pas net begonnen dus we zullen zien hoe het zal gaan.

Het Amerikaanse leventje is inmiddels helemaal normaal. Doordeweeks komt de schoolbus mij om precies 6:58 AM ophalen, om 7:45 AM begint mijn eerste les en de schooldag eindigt om 2:45 PM waarna van 3 tot 5 training is. Lange maar leuke dagen. In het weekend ga ik vaak met vrienden of familie iets doen.

Een paar weken geleden hadden wij Prom Fashion Show op school. Hier ging ik met een aantal seniors promjurken en pakken laten zien aan het publiek door middel van een modeshow. Ook hadden we Warriorschallenge op school. Dit is wanneer alle verschillende klassen, leraren, alumini, and parents tegen elkaar strijden. We moesten allemaal spelletjes spelen waar je dan weer punten kon winnen. Dit was echt super leuk en super gezellig.

Over 3 weken is het dan eindelijk prom! Ik heb een leuke date gevonden waarmee ik naar prom zal gaan en ook de jurk is gevonden. Ik kijk hier heel veel zin in!

Nu super leuk nieuws want heit, mem & Silke hebben hun vlucht naar Amerika geboekt en ik zal ze op 31 Mei eindelijk weer zien! Zij zullen hier zijn als op 4 Juni mijn graduation is. Daarna gaan we hier allemaal leuke dingen doen en op 10 Juni gaan zij weer naar huis.

Ik zit nu al op 75% van mijn jaar in Amerika, de tijd gaat echt super snel en met nogmaar 84 dagen in Amerika komt het einde ook al snel in zicht :( Ik probeer nu echt van elk moment te genieten maar ik zie er ook wel weer naar uit om weer naar huis te gaan.

xx Femke

Hello everybody,

I know, it's been way too long since I wrote a blog. Keeping my blog updated is a lot harder than I thought. In the four months I haven't wrote on my blog a lot has happened.

In January we went on a cruise to Florida and the Bahamas. Even though the weather was kinda cold, it was amazing. It is so much more fun than I thought it would be. On the ship there is so many things to do, from playing games to soccer tournaments and from shows to eating food all day long. I had a super time on the ship and I made lots of new friends. In Florida we went to Cocoa Beach where we met a friend of Susan. We went to the beach and to a few shops. In Nassau, the Bahamas we were going to go parasailing but due to the bad weather it got cancelled :( We decided to walk through Nassau and go to senior frogs. The next day we were going to stop in Freeport but because we where in a storm it was to dangerous to stop so we had an extra day on sea.

Meanwhile the indoor track and field season is over. I ended this season by making it to the Maryland state championships for the 4×200m relay. Even though we got like second to last, I had a lot of fun. On the end of the season I got the award for unsung hero which really surprised me. Now I started with outdoor track and field. At this moment I do the events high jump and the 4×100m, 4×200m, and 4×800m relays. The season just started so we will see how it goes.

My American life is pretty normal now. During the week the schoolbus picks me up at 7AM, school starts at 7:45 end ends at 2:45. After that I have track and field practice from 3 to 5. In the weekends I do stuff with friends or family.

A few weeks ago we had prom fashion show at school. I did this with a couple of other seniors, I had a lot of fun doing this. We also had warriors challenge at school where all the different years, teachers, parents, and alumni had to compete against each other in games.

Now the great news is that my parents and sister bought their flight to America to come and visit me! They will be here when I graduate. I'm really looking forward to seeing them again and show them where I spend my year.

I'm already at 75% of my exchange year in America and I only have 84 days left. I try to enjoy of every moment here because it won't be long before I will have to leave everything here behind but I'm also looking forward to going home and see everyone again.

xx Femke

Reacties

Reacties

Sietske Westra

Hoi Femke, wat ontzettend leuk om al die belevenissen van jou in het verre Amerika te lezen. Geweldig hoe jij je draai daar hebt gevonden. Geniet nog van de laatste periode daar en natuurlijk van het weerzien met heit, mem en Silke en de tijd die zij daar bij jou zijn.
Leafs Sietske

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active