Mijn jaar in Amerika.

Month 2 of 10.

Halloo lieve nederlanders,

En dan is de 2e maand van de 10 ook al weer om. Wat gaat de tijd snel en wat heb ik het hier nogsteeds erg naar mijn zin!

Ik ben inmiddels alweer vier weken naar school en nogsteeds krijg ik niet elke keer mijn kluisje open… Een aantal vakken die ik gekozen had heb ik omgewisseld dus mijn rooster ziet er nu als volgt uit:
1. AP Statistics and Probabilities
2. PE - Strength and Condition
3. Found of Business and Finance (ipv AP Physics)
4. Honors English
5. Honors Geography (ipv AP Psychology)
6. Studyhall
7. Yearbook
De vakken die ik heb omgeruild waren erg moeilijk maar nu heb ik gelukkig makkelijkere vakken. Statistics en English zijn mijn moeilijkere vakken, de rest is vrij makkelijk. Found of Businnes is zeker weten mijn fun class aka donuts eten, discussiëren over alles behalve business en vooral veel gezelligheid.

De dagen waarop ik naar school moet zijn erg lang. Mijn vriend de wekker gaat om 6:00 want om precies 6:56 staat de grote gele schoolbus voor de deur. Dan heb ik van 7:45 tot 2:45 les waarna ik voetbal training heb tot 5 en dan eindelijk om 5:20 weer thuis ben. Ik heb 1 á 2 keer per week een voetbalwedstrijd. Op de dagen dat we een uitwedstrijd hebben mogen we eerder uit de les om met de bus naar de tegenstander te gaan. Dit is altijd een erg gezellige busrit.

Ondertussen zijn de voorbereidingen voor homecoming ook begonnen. Afgelopen weekend heb ik mijn jurk, schoenen en accessoires gekocht en ben er super blij mee. Homecoming is 10 oktober dus dat betekent dat volgende week Spirit week is, dit is een week waarin elke dag een ander thema heeft en je kleren draagt die aansluiten bij het thema van de dag. 8 oktober is onze homecoming & senior soccer game waar ik super veel zin in heb. Onze tegenstander deze wedstrijd is een team waar we afgelopen week na een hele spannende wedstrijd 2-1 van verloren hebben dus hopelijk winnen we dan wel! Afgelopen weekend heb ik mijn Senior pictures laten maken, foto’s die je in het laatste jaar van high school laat maken voor in het yearbook. Voor zover ik heb gezien zijn ze super leuk geworden maar over 2 weken krijg ik het eindresultaat te zien!

Hoe is het hier in Amerika? Het is anders, de manier van leven is anders. Niet perse slechter maar ook niet beter. Ik weet nu al dat ik de Chick-fil-a, Applebees en Moe's erg zal missen in Nederland. Maar de grote afstanden zal ik niet missen, ookal zijn ze vergelijkbaar met in wat ik gewend ben in Nederland (15 minuten met de auto naar school en 25 naar de dichtstbijzijnde stad). Ik ben hier afhankelijk van mijn gastouders of vrienden die autorijden als ik ergens naar toe wil, ik kan niet even de fiets of de bus pakken. Heb ik heimwee…? Af en toe. Sommige momenten zijn wel moeilijk maar andere momenten heb ik het hier erg naar mijn zin. Gelukkig krijg ik regelmatig post uit Nederland met lekkere en lieve dingen. Ik ben nogsteeds super blij dat ik de keuze heb gemaakt om een jaar high school te doen in Amerika en heb er nog geen moment spijt van gehad.


xx Femke

Reacties

Reacties

liesbeth Arts

Hoi Femke,
Leuk om weer wat van je belevenissen te mogen lezen. Wat doe je het goed daar zeg! Veel succes op school en met voetballen.
Groetjes Liesbeth

meinte

Super hoor groetjes

Meini.

Lieve Femke...ben super trots op hoe goed je het daar doet....
Liefs Mem.

Hanneke

Je gaat toch niet dik terugkomen met al die superlekkere fastfood bezoekjes hé? Leuk om te horen dat je het fijn vindt daarom... :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active