Mijn jaar in Amerika.

Month 3,4 and a little bit of 5.

Heyhey,

Het is alweer erg lang geleden sinds mijn laatste update, dus hierbij een update van de afgelopen twee maanden. Vandaag ben ik alweer 133 dagen in Amerika en met nog 202 dagen te gaan zit er al 40% van mijn jaar in Amerika op. Ook betekent dit dat ik zoals het nu staat op 26 Juni terug naar het kleine kikkerlandje zal vliegen en op 27 Juni na 338 dagen weer op Nederlandse bodem zal staan.

Het voetbalseizoen is helaas afgelopen. Voor mij eindigde het helaas met een hersenschudding. 3 wedstrijden voor het einde van het seizoen ben ik tijdens de wedstrijd erg knullig twee keer gevallen waarbij mijn hoofd op de grond knalde, eerst niks aan de hand dacht ik totdat ik de volgende dag erge hoofdpijn had en me niet zo goed kon concentreren op school waarna de sporttrainer constateerde dat ik een hersenschudding had. Met nog drie weken vol wedstrijden was ik niet op tijd klaar met herstellen om een wedstrijd mee te spelen. Natuurlijk heb ik mijn uiterste best gedaan om ze aan te moedigen vanaf de zijlijn. Ik heb echt een super tof voetbalseizoen gehad met de meiden uit mijn team en zou graag nog even door willen gaan.

26 November was het Thanksgiving. Deze dag bestond uit eten en “black Friday shopping”. Thanksgiving is iets super Amerikaans waar ik erg naar uit keek. Er wordt dan dank gezegd voor de oogst en allerlei andere goede dingen, maar tegenwoordig is het meer samen zijn met je familie en genieten van het eten. Rond 1 uur kwamen een aantal familieleden en vrienden over en om 2 uur begonnen we met eten, mashed potatoes, mac&cheese, ham, turkey, biscuits, een heerlijke taart en veel meer. Die avond begon om 6 uur in de meeste winkels het wel bekende black Friday shopping en bijna alle artikelen hadden 50/60% korting. Ik ben samen met Susan gaan shoppen. De eerste winkel waar we heen gingen was Wal-Mart en dat was echt een gekkenhuis. De rij stond door de hele winkel en overal lagen producten. Daarna zijn we naar de mall geweest en heb ik aardig wat nieuwe kleren gekocht, want niet erg goed is geweest voor mijn beurs.

18 November ben ik begonnen met indoor Track & Field, oftewel indoor atletiek. Dit bestond de eerste trainingen uit rennen, rennen en nog meer rennen maar tegenwoordig is het meer praten, gezelligheid, en een klein beetje rennen. Ik heb gekozen voor de evenementen 55m Sprint, 55m Hurdles, 4x200m Relay en Hoogspringen. Vandaag is onze eerste meet, ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan!

xx Femke

PS. Ik vind het erg leuk om post uit Nederland te ontvangen dus blijf vooral dingen sturen!

Reacties

Reacties

Hanneke Feikema

Hoi Feike, wat ik van je lees voelt dat het erg naar je zin hebt daar. Wij gaan nu nog een dikke week naar school en hebben dan 2 weken vakantie en hoe is dat daar? Ik ben benieuwd naar jouw Amerikaanse Kerst maar dat lezen we vast de volgende keer. Geniet van alles zo veel als je kunt... Liefs van (juf) Hanneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active