Mijn jaar in Amerika.

Month 1 of 10.

Heyhey,

Ik zit inmiddels al 33 dagen in Amerika. Ik ben al een paar keer naar het strand geweest met mijn gastmoeder en met vrienden. Ik heb na 33 dagen ook al heel veel voetbaltrainingen achter de rug.

Ik zit in het varsity team en de meiden uit mijn team zijn allemaal erg aardig. 19 augustus hadden we een oefenwedstrijd waar ik mijn eerste twee Amerikaanse goals gemaakt heb. Helaas hebben we de wedstrijd wel verloren met 5-3 maar dat kwam voornamelijk omdat onze keepster ziek was en we dus een veldspeelster, die nog nooit gekeept had, in goal hadden. Vandaag hadden we training op het strand met het varsity team. We moesten 20 minuten over het strand hardlopen, niet aan te raden. Na de tijd voelden mijn benen echt als pudding. Daarna hadden we een scavenger hunt waar we foto’s op bepaalde plekken op het strand en op de promenade moesten maken. Mijn team en nog een team zijn gelijk geëindigd en kregen een shirt van de lokale universiteit, Salisbury University.

Afgelopen donderdag had ik back-to-school night. Ik moest mijn rooster ophalen en kon al wat leraren en andere scholieren ontmoeten. Ook heb ik maar alvast mijn lokalen en mijn kluisje opgezocht. De lockers zijn trouwens echt een ramp om open te krijgen. Gelukkig zag de vice-pricipal dat ik mijn kluisje niet open kreeg en gaf me mijn slot mee naar huis om te oefenen. Maar nu eindelijk na heeel veeel oefenen kan ik hem eindelijk open krijgen. Na dit kon je pizzapunt, stukje watermeloen en een soda opeten/drinken in de kantine. Mijn vakken zijn:
1. Statistics and Probability
2. Physics
3. Fitness - Strenght and Condition
4. English
5. Psychology
6. Studyhall
7. Yearbook

Morgen heb ik het dan eindelijk zover, mijn eerste schooldag op Mardela Middle & High School. Ik moet om 07:00 met de schoolbus naar school. School begint om 07:45 en eindigt om 14:45. Hierna heb ik van 3 tot 5 nog voetbaltraining. Lange dagen dus. Ik hoef deze week maar 3 dagen naar school want dit weekend, Laborweekend, hebben we een trouwerij in West-Virginia en maandag is Laborday dus dan heeft iedereen vrij.

Ik zal jullie zo snel mogelijk weer een update geven. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

xx Femke

Reacties

Reacties

Demi

Super leuk Fem ! Ben stiekem wel jaloers op je !
Geniet ervan meid,

Kuss uit Harlingen

theadora vlietstra

He femke...je bent een achternicht van mij....vind het super
Van jou dat jij dit onderneemt. Heel veel succes en plezier.

Liesbeth Arts

hoi Femke,
Geweldig om jouw verhalen te lezen. Wat beleef jij veel zeg!! Heel veel succes op school en met je voetbaltrainingen... :)
Groetjes Liesbeth

Diana Postma

Hoi hoi Femke,
Super om je verhalen te lezen, ben benieuwd naar je volgende. Veel plezier en succes verder.

Groetjes Diana

Saskia

Hoi Femke
Zo te lezen geniet je met volle teugen
van je Amerikaanse avontuur!
Fijn dat je al zoveel vrienden hebt gemaakt ,
en dat je je thuis voelt bij je gastgezin!
Zo te zien op Facebook zijn ze ook dol op jou!
Veel plezier op de trouwerij en heel veel suc6 op school! !
XXX Saskia

hanneke denissen

Het Femke,
Nu gaat het dus echt allemaal van start!! Ben benieuwd of het volgen van de lessen in het Engels niet extra vermoeiend zijn... veel succes daarmee ,leuk om zo je ervaringen te lezen! Enneh gefeliciteerd met je vader...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active