Mijn jaar in Amerika.

NYC

Halloo,

29 juli was het dan zover. Na drie uurtjes slaap ging om 03:15 mijn wekker en vertrokken we om 04:15 naar Schiphol. Om 09:15 zou het vliegtuig vertrekken maar om een of andere reden moesten ze de bagage opnieuw tellen waardoor we een uur vertraging hadden. Eenmaal geland op Newark, New Jersey na een lange vlucht van bijna 9 uren moesten we nog door douane om ons visum en paspoort te laten controleren wat erg lang duurde. Toen dat klaar was konden we onze koffers ophalen en stonden we om 15:00 eindelijk buiten. We zijn toen naar een mall geweest waar we twee uurtjes hebben rondgelopen. Vervolgens zijn we naar het hotel geweest en hebben we daar de rest van de avond wachtende op onze pizza doorgebracht.

Donderdag was een erg drukke dag. Om 8:30 vertrokken we uitgerust en na een ontbijtje met onze 'party bus' naar New York waar onze guide op ons stond te wachten. Als eerste zijn we over Times Square gelopen. Op 5th Avenue kregen we vrije tijd om te shoppen. Daarna was het plan om eten te halen bij the City Kitchen en dit op te eten in Central Park, alleen dacht het weer daar anders over want het begon ineens keihard te regenen. De lunch hebben we toen in de bus opgegeten en toen het droog werdt zijn we door Central Park gelopen... waar het weer keihard begon te regenen. Al snel waren we helemaal doorweekt dus besloten we maar door te lopen. We zijn daarna doorgereden naar SOHO en China Town waar we weer wat vrije tijd kregen. Toen we over de Brooklyn Bridge aan het lopen waren begon het helaas weer heel hard te regenen met een beetje gevaar voor eigen leven aangezien het ook nog begon te onweren... Helaas heeft mijn mobiel dit niet overleeft en was een pak rijst kopen mijn volgende missie

Laughing
Na de wandeling hebben we gegeten bij het Hard Rock Café en zijn we naar Top of the Rock geweest. Hier had je heel mooi uitzicht over New York.

Vrijdag begonnen we met de Statue of Liberty Cruise langs de skyline van New York en ofcourse, the Statue of Liberty. Het was erg mooi weer dus dat was zeker genieten van het mooie weer en het schitterende uitzicht. Na de boottocht zijn we naar het 9/11 memorial gereden, dit was erg indrukwekkend. We hebben toen een stop gemaakt bij een plaatselijk restaurantje. Hierna zijn we met de metro naar Coney Island gegaan. Hier hadden we iets langer dan een uur vrije tijd en konden we over het strand en de boulevard lopen. Na Coney Island zijn we naar de pizzaria geweest. Omdat we donderdag niet echt van de Brooklyn Bridge hebben kunnen genieten mochten we vrijdag na het eten nog een keertje over de brug lopen. Dit keer zonder regen maar met zonsondergang en super mooi weer. Als afsluiter zijn we naar het Washington Square Park gegaan.De bus heeft ons bij het hotel gebracht en toen was het tijd om de koffers weer te pakken en de Nederlandse begeleidster te bedanken.

De New York Oriëntatie ging zeer snel voorbij, maar ik heb er heel erg van genoten. Het waren drie fantastische dagen met een super leuke groep high school studenten.

Zaterdag ging de wekker al weer erg vroeg en moest ik met twee andere meiden om 6:00 met de bus naar Newark Airport. Ik moest alleen vliegen dus dat was wel even spannend maar alles is goed gegaan. Het was een heel klein vliegtuig voor ongeveer 30 mensen. Na een korte vlucht van 1,5 uur kwam ik aan op Baltimore Airport waar mijn gastouders met een welkomstbord op mij stonden te wachten. We moesten toen nog drie uren rijden naar huis. Onderweg hebben we geluncht bij Denny's, een van al die Amerikaanse fastfood ketens
Wink
Savonds zijn we naar het plaatselijke Sharptowns Firemen Carnival geweest wat en echt net zo uit ziet als in films. Zondag zijn we naar de mall geweest, die volgens mijn gastouders niet heel groot was maar volgens mij toch wel al heel groot was. Ondertussen heb ik mijn eerste voetbaltraining gehad waar ik gelijk de shuttlerun moest doen...Ik ben nu een week bij mijn gastouders, ze zijn super aardig. Het moet wel even wennen maar het bevalt me wel.

Ik zal jullie zo veel mogelijk op de hoogte proberen te houden.

xx Femke

Reacties

Reacties

Liesbeth Arts

Hoi Femke,
Wat mooi om jouw belevenissen mee te mogen maken zeg!
Je schrijft het erg leuk.
Veel plezier en ik ben benieuwd naar de volgende verhalen.
Groetjes uit Venray van Liesbeth

Max

Ik ben erg benieuws naar je volgende verhalen

sandra

Hallo femke mooi om te lezen wat je mee maakt.Leuk van jou om ons mee te laten genieten van jou verhalen. Ik ben nu al benieuwd naar jou volgend verslag. Gr

Sylvia

Whauww Famke,

Dit klinkt allemaal al fantastisch..je bent al heel wat aan het beleven en dan is het nog maar net begonnen je avontuur :)
Kijk uit naar al je verslagen.
Geniet ze en tot je volgende verslag.

Liefs ût Tsjummearum

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active